آنـــــــا یـــــــوردوم تــــبریــــــز(عبداله رضوی)
مجالی برای...
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آنا یوردوم و آدرس tabrizli.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام کنارگذر غربی 15 کیلومتری با 580 میلیارد ریال خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از بزرگراه کنارگذر غربی کلانشهر تبریز نفس راحتی از ترافیک سنگین و آلودگی هوا خواهد کشید.

به گزارش نصر نیوز به نقل از فارس، احمد صادقی امروز در حاشیه عملیات آغاز اجرایی پروژه باند دوم قطعه دوم بزرگراه سراب ـ بستان‌آباد از محور 65 کیلومتری سراب ـ بستان‌آباد به طول 22 کیلومتر و با اعتبار 300 میلیارد ریال در گفت و گویی اظهار کرد: 36 طرح آزادراه، بزرگراه، راه آهن و راه اصلی به طول یک هزار و 905 کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر 22 هزار 502 میلیارد ریال در ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری رسیده و تلاش می‌شود تمام پروژه‌های مهر ماندگار تا پایان فعالیت دولت دهم به بهره‌برداری برسد.

هزینه 580 میلیاردی برای کنار گذر غربی تبریز
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به بازدید خود از کنارگذر غربی تبریز اظهار کرد: کنارگذر غربی تبریز با مشخصات بزرگراه به طول 15 کیلومتر با 580 میلیارد ریال هزینه در مرحله اتمام عملیات اجرایی قرار دارد و با اتمام عملیات نصب گاردریل و خط کشی آماده بهره‌برداری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی به اهمیت بزرگراه کنارگذر غربی تبریز اشاره کرد و افزود: بزرگراه کنارگذر غربی تبریز با دو باند رفت و دو باند برگشت نقش بسیار مهمی در هدایت ترافیک تبریز خواهد داشت.

تبریز پس از 11 سال نفس راحت می‌کشد
صادقی، به حداقل رسیدن تصادفات در ورودی‌های شهر تبریز، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی را از جمله مزایای مهم بزرگراه کنارگذر غربی تبریز عنوان کرد و تصریح کرد: با بهره‌برداری از بزرگراه کنارگذر غربی تبریز کلانشهر تبریز نفس راحتی از ترافیک سنگین و آلودگی هوا خواهد کشید.
کنارگذر غربی تبریز با 15 کیلومتر طول از جمله طرح‌هایی است که تکمیل آن به برطرف شدن معضل بزرگ ترافیک این کلانشهر کمک بسیار خواهد کرد، از زمان آغاز اجرای این طرح 11 سال می‌گذرد و همچنان در وعده و وعیدها چشم در افق تصمیم مسئولان داریم.
کنارگذر تبریز اواخر سال گذشته و همزمان با بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌‌های مربوط به این وزارتخانه در آذربایجان‌شرقی مورد توجه قرار گرفت و نسبت به تسریع در روند اجرایی آن تاکید و حتی ضرب‌العجل یک هفته‌ای هم برای پیمانکار این طرح تعیین شد.
علی نیکزاد، وزیر راه نیز در سفر به استان، خرداد ماه سال 91 را برای این طرح که 15 سال راکد مانده بود، سال بهره‌برداری کامل این کنارگذر اعلام کرده بود.
وی از تصمیم وزارت راه و ترابری برای تامین اعتبار 11 کیلومتر اصلی و هم چهار کیلومتر انشعابی آن به منظور افتتاح تا خرداد سال 91 نیز خبر داده بود.
کنارگذر غربی تبریز به‌عنوان محور مواصلاتی محدوده شمال‌غرب تبریز به جنوب غرب شهر طراحی شده و از طریق این بزرگراه، جاده تبریز ـ‌ آذرشهر به جاده تبریز ـ مرند متصل و از بار ترافیکی بزرگراه ملت و کارگر (جاده سنتو) به طور قابل ملاحظه‌‌ای می‌کاهد.
این بزرگراه از سه راهی مایان آغاز و تا پل شبدری ورودی غربی بزرگراه شهید کسایی ادامه می‌یابد و از طرفی به کنارگذر جنوبی تبریز و اتوبان کسایی متصل و از این طریق سبب خروج اتوبان شهید کسایی از بن‌‌بست شده و از طریق پل در حال احداث کنارگذر جنوبی به بزرگراه غربی تبریز متصل می‌شود.
بزرگراه غربی تبریز به طول 15 کیلومتر و عرض 32 متر در دو باند مجزا احداث شده و در طول این بزرگراه هفت پل روگذر در تقاطع‌های سه راهی مایان با جاده مرند، آخر خیابان قراملک، تقاطع موتوژن، تقاطع خطوط ریلی مربوط به راه آهن، تقاطع ایستگاه راه‌آهن تبریز، تقاطع امتداد خیابان فلزکاران رسالت و تقاطع پل اتصالی بزرگراه غربی تبریز به بزرگراه کسایی تبریز (کنارگذر جنوبی) احداث شده است.
از دیگر خصوصیات بارز این بزرگراه خارج کردن تبریز از عدم امکان توسعه غربی شهر به علت قرار گرفتن ایستگاه راه‌آهن در غرب شهر است که راه‌آهن تبریز جلوگیر توسعه شهر از سمت غربی بود و با احداث این بزرگراه که از پشت راه‌آهن تبریز می‌گذرد توسعه شهر را از سمت غربی تبریز ممکن می‌سازد.

منبع: نصر نیوز

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار عمرانی و شهری، اخبار گزارشی، ،
برچسب‌ها: تبریز, بزرگراه شهری, کنارگذر غربی,
[ 20 / 11 / 1391 ] [ ] [ عبداله رضوی ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

بهترین ها و مهمترین ها را در این وب بخوانید...
موضوعات وب
امکانات وب